Jste zde

Frakce


nahoru


Kingdom of Gondor

    Gondor je království Dúnadanů na jihu Středozemě. Království Gondor založili Isildur a Anárion, synové Elendila Vysokého, po Pádu Númenoru na konci Druhého věku. Mají silné (ale zato pomalu cvičitelné) obranné jednotky s dobrým brněním (např Citadel Guard, Fountain Guard. Dále mají skvělý rytíře, můžete je vycvičit v Minas Tirith a Dol Amroth, jejich slabinou je pomalost na bojišti. Na začátku hry je Gondor obklopen nepřátelským Haradem a Mordorem. Na severu má spojence Rohany, kteří jim zpočátku tvoří blok před Isengardem. S touto frakcí jistě zažijete mnoho bitev napříč Osgiliath, Cair Andros, Minas Tirith, pellenor pole a Ithilien. Má doporučená obtížnost je H/VH (mapa/bitvy).

      Mapa

      Gondor mapa


      nahoru


        Kingdom of Rohan

        Rohan, též Jízdmarka nebo jen Marka je království lidí. Za vlády Gondorských králů byla země nazývána Calenardhon. Rohan je země luk a pastvin. Leží severně od svého spojence Gondoru a severozápadně od svého nepřítele Železného pasu. Původní obyvatelé pocházeli ze severské země Rohir, kteří jsou známí jako farmáři, výborní jezdci a chovatelé koní.

        Mají širokou škálu jízdních jednotek, které jsou užitečné i pro pokrytí rozsahlé jízdmarky. Nicméně postrádají dobrou pěchotu a kvalitní lučištníky.

        Mapa

        Rohan mapa


        nahoru


        Kingdom of Dale

        Dale je národ v severovýchodním rohu mapy s několika začínajících osad. Oblasti jsou dobré na výcvyk různorodých jednotek, avšak nemají žadné jednotky které by kvalitativně vyčnivaly nad jednotkami ostatních frakcí. Tuto frakci doporučuji pro začateníky. Jejich hlavním a téměř jediným nepřítelem je Rhûn na jihozápadě, ostatní strany jsou pokryty spojenci.

        Mapa

        Dale mapa


        nahoru


        Dwarves

        Trpaslíci jsou rozděleny na dvě horská pásma, Modré hory na západní straně a Železné hory přímo na východ od Mlžných hor v nedalekém východním okraji známého světa. Trpasličí vojáci jsou známé pro jejich těžké brnění a ostré zbraně. Jejich pěchota je nejsilnější ze všech pěchot ve Středozemi. Nicméně jim chybi kvalitní jízdní jednotky (i když mohou trénovat crossbowmen a pronajímat si od spojenců Dalskou kavalérii). Jejich rozdělené postavení umožnuje jedinečnou kampaň s různými strategiemi.

        Mapa

        Trpaslíci


        nahoru


        Silvan Elves

          Elfové v Lorienu a Mirwoodu mají kvalitní různorodé jednotky, ale postrádají dobrou jízdu. Lukostřelci jsou nejlepší v celé Středozemi. Díky své poloze mají nepřátelé téměř na všech stranách, Lorien je často pod velkým tlakem skřetů z mlžných hor a Mordoru.

          Mapa

          Elfové


          nahoru


          High Elves

          Stejně jako Silvan Elves, mají různorodé kvalitní jednotky s druhými nejeefektivnějšími lučištníky. Jejich pozice je celkem rozdělená, hlavní město je vzdálené od jakéhokoli jiného jejich města. Hlavní město se také nachází poblíž sktřetů z Gundabad a Mlžných hor. Zbylé osady jsou relativně v bezpecné časti mapy.

          Mapa

          Elfové


          nahoru


          Mordor

          Mordor sousedí na západě s Gondorem. Ze tří stran je obklopen horami, ze severu Popelavými horami, na západě a na jihu jej obkružují Hory stínu. Jednotky mordoru jsou levné, početné (až 250 skřetů v jedné jednotce), ale i slabé. Nemají žadné jizdní jednotky a ani dostatečnou obranu proti jízdě. Jedinými elitními jednotkami jsou jeskynní trolové a nazgúlové, a i když jsou menšího počtu (max.12), mohou rozhodnout bitvu v jejich prospěch.

          Mapa

          Mordor


        nahoru


        Isengard

        Ačkoli zpočátku chrlí slabé, ale početné jednotky, podobně jako u jiných skřetích frakcí, v pozdní době disponují těžce obrněnými a disciplinovanými Uruk-hai. Uruk-hai jsou doslova obalený v brnění z ocelového plechu a ovládají mocné kopí, meče a učinné kuše. Jejich úhlavní nepřítel je jízdmarka (Rohani).

        Mapa

        Železný pas


        nahoru


        Orcs of the Misty Mountains

        Skřeti z mlžných hor (pohoří o rozloze 1280 kilometrů od severu k jihu, mezi Eriadorem a údolím Velké řeky Anduiny.) umožnují rekrutovat různé jednotky, včetně mocných trollů. Ale nemají (krom vrrků) žádnou jízdu, což je jejich velká slabina. Další nevýhoda je jejich poloha - jsou obklopeni nepřateli. Průměrní hráci musejí počítat i se ztrátou některých uzemí.

        Mapa

        Orcs of the misty mountains


        nahoru


        Rhûn

        Země Rhûnu jsou obývány Východňany, kteří ve třetím věku, podobně jako lidé z Haradu nebo Chandu, sloužili Temnému pánu Sauronovi. Slovo Rhûn znamená v jazyce elfů východ.
        Rhûnové jsou podobní Turkům v TW - MII. Mají především různé lehké jednotky, silné lučištníky, ale také vlastní některé těžké, jako např. elitní Cataphrachts. Na většině stranách mají spojence a na počátku mají pouze jednoho nepřítele - Dale.

        Mapa

        Rhunové


        nahoru


        Harad

        Harad je poušťní frakce podobná Egyptu v původním Medievalu. Pýšní se mocnými Mumakil (olifanty) a trolly. Jako každá jiná pouštní frakce, disponují širokou paletou lehké pěchoty, lukostřelců a kavalérie. Avšak mají nedostatek těžkých jednotek. Díky své poloze (jsou obklopeni spojenci - Rhunem a Mordorem) a přístupu k moři, mají i silnou ekonomiku. Hlavní a jediný nepřítel je Gondor.

        Mapa

        Harad


        nahoru


        Eriador - kingdom of Arnor

        Začínáte s větším počtem malých osad v oblasti západně od řeky Greyflood k řece Lune. Eriador zpočátku nemá dostačující zdroje a v prvních desítkách kol, doporučuji rozvíjet ekonomiku a pro rychlější růst osad snížit daně na minimum a udržovat max. jednu armádu. Co se týče jednotek, postrádaji silnější težkou pěchotu, takže Vaše armáda bude spíše složena z dražší jízdy a z lučistníků (defenzivní jednotky jsou z prvu slabé). Pokud máte Third Age ve verzi 2.0 a vyšší, můžete Eriador (za předpokladu, že splníte několik úkolů) obnovit na králoství Arnor. Tímto budete moci trénovat nové, silné jednotky, ale zas se Vám znepřipustní staré jednotky.

        Podmínky pro obnovení králoství Arnor

        Krok 1: vlastnit Hoarwell, Tharbad a Coldfells.
        Krok 2: v Annúminas postavit House of Kings - stoji 32000(vyžaduje a large city). Pro rychlá rozvoj doporučuji snižit daně na minimum a jako guvernéra zvolit Aragorna
        Krok 3: uzavřít s Gondorem allianci

        Podmínky je možné splnit v libovolném pořadí.

        Mapa

        Eriador - kingdom of Arnor


        nahoru

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer